Начало / Новини

Строителството на метродепо „Земляне“ ще бъде завършено преди края на годината

31 октомври 2018 A+AA-

Строителството на метродепо „Земляне“ ще бъде завършено преди края на тази година. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на инспекция на Етап I от проекта за изграждане на третия метродиаметър в столицата.

В проверката участваха още кметът на гр. София Йорданка Фандъкова, изпълнителният директор на „Метрополитен“ ЕАД и представители на Управляващия орган на ОПТТИ 2014-2020 г. По думите на министър Желязков проектът за изграждане на метрото в София е най-добрата гаранция и пример за успешно и ефективно усвояване на европейски средства.

Инспекцията се проведе на новопостроеното метродепо „Земляне”, където вече се намират първите 9 от 20-те нови метровлака, които ще обслужват Линия 3. В момента се изграждат два от четирите етапа на Линия 3 на метрото в София: „бул. „Владимир Вазов“ – бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ – Орлов мост – НДК – ж.к. Красно село – ж.к. Овча купел”. Те са с обща дължина 12 км и 12 метростанции.

Проектът се финансира от Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014–2020 г. и съфинансиране от Столична община.

Строителството на по-голямата част от Етап I  (7 км и 7 метростанции) стартира през януари 2016 г., а от 2017 г. започва и изграждането на станцията на бул. „Владимир Вазов” и на метродепото. Към момента, са изградени над 4 км от двупътния тунел, като тунелорпобивната машина е на 50 м от метростанция „Орлов мост“.

Физическото изпълнение на Етап I към 30.09.2018 г. възлиза на около 76%, като на участъците, където е преминала тунелопробивната машина, то надхвърля 80%. В тези участъци е стартирало извършване на архитектурно-довършителни работи на метростанциите, изпълнение на част от релсовите пътища и монтаж на оборудването.

            Етап II от Линия 3 е с дължина 4 км и 4 метростанции, а неговото строителство започва през лятото на 2017 г. Проектът предвижда, чрез подлезна връзка от крайната станция, да се преминава под Околовръстното шосе на гр. София. Предвидено е да има изходи към ж.к. „Овча купел”, към кв. „Горна баня” и интермодална връзка с жп линията „София – Перник“.

            Участъкът от Етап II следва да бъде завършен в началото на 2020 г. Към момента са изпълнени около 50% от строителните работи.

Прогнозното натоварване с пътници на двата етапа от Линия 3 е около 130 хил. пътници на ден, като освен това тя ще осъществява и интермодални връзки с основни входни артерии в града и с националната жп мрежа в кв. „Горна Баня”. Чрез връзките със съществуващите Линия 1 и Линия 2 на метрото, пътниците ще могат да пътуват и до Летище София, Централна жп гара и Централна автогара - София.

 

 

YouTube icon Instagram icon google plus icon

Новини

НОВА ИНТЕРНЕТ СТРАНИЦА НА ОПТТИ +

13 март 2019

Нова интернет страница на ОПТТИ https://www.eufunds.bg/bg/optti

От началото на 2019 г. актуалната информация за Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" (ОПТТИ) се публикува в под-сайт Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" на Единния информационен портал на европейските структурни и инвестиционни фондове www.eufunds.bg.

В следващия програмен период с европейско финансиране метрото ще свърже центъра с кварталите Левски и Слатина +

19 декември 2018

Днес беше проведена инспекция на две от бъдещите метростанции от Етап I на Линия 3 на метрото в София – метростанция „Бул. „България“ и метростанция „Красно село“, и участъка между тях. Това е първият участък от Етап...

Лот 3.3. на АМ „Струма“ между Кресна и Сандански беше открит предсрочно +

17 декември 2018

Днес официално бе открит Лот 3.3 на АМ „Струма“ между Кресна и Сандански. Участъкът е с обща дължина 23,6 км и е част от проект „Автомагистрала „Струма” – Лот 3.1, Лот 3.3 и тунел Железница“ С...