Изплатени на бенефициентите са 60% или близо 1,2 млрд. евро от бюджета на Оперативна програма „Транспорт“ 2007 – 2013 г. Това каза заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров при откриването на Комитета за наблюдение на програмата, който се провежда в периода 4-5 юни във Велинград. По думите му е договорен целият наличен финансов ресурс, а Европейската комисия вече е сертифицирала над 850 млн. евро или 53% от бюджета. В момента се подготвя сертификат, с който сумата ще достигне над 917 млн. евро.
„Вече имаме изготвен и одобрен от Министерския съвет проект на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014 – 2020 г., съобщи Петър Киров. „Стартираха и първите две тръжни процедури по новата програма – за изграждане на първите отсечки от третия лъч на метрото и за АМ „София – Калотина”, допълни той. До края на годината предстои провеждането на формалните преговори с ЕК относно ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г. Очаква се около 70% от нейния бюджет да е разпределен по равно между железопътна и пътна инфраструктура, а останалите средства да бъдат инвестирани в интермодални и ИТ проекти в сферата на транспорта.
Продължава работата по линията Димитровград – Свиленград, като са достигнати 48% физическо изпълнение по лот 1 (Димитровград – Харманли) и близо 32% по лот 2 (Харманли – Свиленград), отчетоха от Национална компания „Железопътна инфраструктура“. Вече е пуснат в експлоатация участъкът Михайлово – Калояновец от проекта за рехабилитация на линията Пловдив – Бургас, а на останалите два лота е достигнат физически напредък съответно от 80% за Стара Загора – Зимница и около 70% по Царковски – Бургас. Около 15% е физическият напредък по трите лота на линията Септември – Пловдив.
В пътния сектор се очаква тази година да бъде завършен лот 2 (Димитровград – Харманли) от АМ „Марица“. По другият лот на обекта (Оризово – Димитровград) физическият напредък надвишава 40%. По време на заседанието стана ясно, че половината от всички пътувания с метрото са по новите отсечки, изградени със средства от Оперативна програма „Транспорт“. Общият физически напредък по двете отсечки на подземната железница (от бул. Цариградско шосе до летище София и от Младост 1 до Бизнес парка в Младост 4), които се изграждат към момента е около 60%, като се очаква строителството да приключи през месец април 2015 г.
В Комитета за наблюдение на ОП „Транспорт“ участие взеха и представители на местната и изпълнителната власт, бенефициентите, неправителствения сектор, синдикални организации, експерти от Европейската комисия и други.