Проектът е одобрен от Управляващия орган на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.
Срок:
Начало: 01.12. 2008 г.
Край: 29 август 2012 г.
Бенефициент: „Метрополитен“ ЕАД
Бюджет: 483 374 184,21 лв.
Общо БФП: 362 206 777,47 лв.
ЕС: 307 875 760,85 лв.
(157 414 376,94 евро)
Проектът се финансира по приоритетна ос 3 „Подобряване на интермодалността при превоза на пътници и товари” на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.
Местоположение
Югозападен Район, област София
Кратка информация за проекта:
Проектът за разширение на метрото в София: участък от „Пътен възел „Надежда” – бул.Черни връх” е с обща дължина 6,5 км и 7 метростанции, при средно разстояние между тях 912 м, включително реконструкция на съществуващата инфраструктура. Той представлява 53% от дължината на ІІ метродиаметър и включва най-натоварения му централен участък.
Проектът съставлява Етап І на разширението на ІІ метродиаметър: Участък „Пътен възел Надежда – Централна ж.п.Гара – пл. Света Неделя - бул.”Черни връх”.
Цел на проекта
Проектът свързва Централната ж.п. гара и Международната автогара с централната градска част чрез метро, както и големите жилищни комплекси в западната и източната част с Летището. Броят на пътниците след въвеждане в експлоатация на метростанциите възлиза на около 90 600 пътници на ден, а общият брой на пътниците достига около 295 000 на ден.
Ефективността се реализира в няколко направления, като биват постигнати следните основни цели:
- С реализацията на проекта, освен бързото и ефективно транспортно обслужване на населението, се осигурява удобна интермодална връзка с големите транспортни възли, като Централна ж.п. гара, Централна автогара, Летище и с националната пътна мрежа в периферните части на града, където за ограничаване на достъпа на автомобили в Централната градска част покрай крайните метростанции са изградени големи буферни паркинги.
- Ще бъдат открити допълнителни 364 нови постоянни работни места
- Достъпността до транспортната система на града води до:
- Намаляването на транспортната задача с 2,0 мил.км. годишно на наземния транспорт
- Намаляване броят на превозните средства на база отпадащи и реорганизирани линии на масовия градски транспорт
- Облекчаване на трафика при наличие на метро, в сравнение с трафика без метро – 3 %
- Намаляване на пътно-транспортните произшествия и инцидентите с облекчаване на трафика при наличие на метро
- Намаляване на вредните емисии във въздуха
- Намаляване на нивата на шум и вибрации в градска среда.
- Съкратено времетраене на пътуванията с 16 минути ще доведе до икономия на време за жителите на града
Снимков материал