Генералният директор на ДП „Пристанищна инфраструктура" Евгений Москов подписа на 15.05.2010 г. договор за изпълнение на проекта „Създаване на речна информационна система в българския участък на река Дунав" (БУЛРИС) - първа фаза. Изграждането ще се финансира по Оперативна програма „Транспорт" и трябва да бъде завършено през 2011 г.
Проектът БУЛРИС е част от Общоевропейската навигационна информационна система за осигуряване на ефективно и безопасно корабоплаване по вътрешните водни пътища. Изграждането на речни информационни системи във всички участъци на река Дунав например, контролирани от отделните държави в общността, ще позволи създаването на единна навигационна система, която да осигури ефективно и безопасно корабоплаване по една от най-големите речни магистрали в общността. В българската част на реката все още няма изградена подобна речна информационна система. Това поставя страната ни в неравнопоставено положение спрямо останалите държави в Общността, защото не е включена в общата европейска система за обмен на информация. Освен това подлежим на санкции, ако не изпълним в срок проекта, който се разработва на базата на Директива 2005/44/ЕС на парламента и Съвета на общността от 7 септември 2005 г.
Проектът БУЛРИС е включен в приоритетна ос IV на ОП „Транспорт" - „Подобряване на условията за корабоплаване по морските и вътрешни водни пътища" и ще бъде осъществен в три фази в рамките на програмния период до края на 2013 г. ДП „Пристанищна инфраструктура" е бенефициент по проекта. Индикативният бюджет на БУЛРИС е около 30 млн. лв., а на първа фаза - 15 млн. лева.
Този проект ще позволи България не само да изпълни изискванията на ЕС за подобряване на корабоплаването, но и да разшири възможностите си за модернизация на пристанищната инфраструктура, като предложи конкурентна транспортна услуга, привлече повече транзитни товари през своите дунавски портове и създаде условия за ускорено развитие на интермодалните терминали по протежението на реката.
Речните информационни системи управляват трафика по водните магистрали, носят отговорност за поддържането на плавателния път, сигурността на корабите и опазването на околната среда. Тези системи позволяват в реално време на екипажите на корабите да бъде предоставена информация за състоянието на реката, за наличието на критични участъци, за акваторията на пристанището, в което предстои да акостира плавателния съд и за метеорологичната обстановка там.
Реализирането на проекта ще подпомогне и железопътния транспорт, защото развитието на интермодалните терминали ще подобри връзката море - река чрез железопътен транспорт и ще увеличи товарните железопътни превози.
След проведена тръжна процедура, на 28 декември 2009 г. бе избран изпълнителя по първа фаза на проекта - „Обединение БУЛРИС 2009", а сумата на подписания днес договор е 13 547 328.00 лева с ДДС.