Представителите на Европейската комисия подкрепиха българското предложение за включване на БДЖ „Пътнически превози" като бенефициент на програмата. „Ще дадем възможност на компанията да се възползва от европейското финансиране и да се превърне в модерна и работеща структура", каза Йорон Ван Ол от дирекция „Регионална политика" на Еврокомисията. По думите му този проект ще стабилизира БДЖ.
Екипът на МТИТС работи усилено през последните месеци за проучване на възможностите за получаване на европейско финансиране за нов подвижен състав. Проведени бяха срещи с експерти от инициативата Jaspers, които дадоха препоръки и изразиха готовност за дългосрочна техническа помощ на министерството. В процес е проучването и на европейския опит при подготовката и изпълнението на подобни проекти.
По време на Комитета за наблюдение беше решено да започне и строежа на столичното метро от Младост 1 до Бизнес парка. "Това става възможно благодарение на спестените средства от проведени тръжни процедури", каза министър Московски. По думите му до сега са спестени около 55 млн. евро, които могат да бъдат инвестирани в новата линия. Отсечката ще има 3 станции, дължината й е около 2,8 км и ще бъде изградена до края на програмния период", допълни министърът. От „Метрополитен" ЕАД съобщиха, че вече са във финална фаза по изграждането на отсечката от Обеля до бул. Черни връх, а пусната в експлоатациия линия между кв. Младост и Цариградско шосе надхвърля прогнозите за превозени пътници. „През последния месец са били доставени и първите 2 метровлака, които бяха закупени със средства от програмата, като предстои останалите да бъдат поетапно приемани", каза инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на „Метрополитен".
От европейската комисия изказаха задоволство от добрия темп на усвояване на средствата от Оперативна програма „Транспорт". Договорени са 92% от бюджета на програмата или над 1.843 млрд. евро. „Изплатени са близо 590 млн. евро или около 30% от целия бюджет, а около една четвърт от бюджета е сертифициран", каза министър Московски. По думите му в процес на изпълнение са 11 инфраструктурни проекта, както и проекта за изграждане на Речна информационна система в българската част на р. Дунав. От тях 8 са „големи" проекти, като Европейската комисия е одобрила 7 от тях, а формулярът за кандидатстване на проекта за изграждане на АМ „Струма" лотове 1, 2 и 4 е в процес на оценка от ЕК.
По време на заседанието на Комитета за наблюдение стана ясно, че в обхвата на приоритетна ос 2 ще бъдат включени дейности по създаване на интегрирани системи за информация и управление на транспорта по Транс-европейската транспортна мрежа, а като бенефициент бе включена Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти". Обхватът на приоритетна ос 3 „Подобряване на интермодалността при превоза на пътници и товари" бе допълнена с дейности по рехабилитация на железопътни гарови комплекси по протежение на Транс-европейската транспортна мрежа.