Проектът е одобрен от Управляващия орган на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.
Срок:
Начало: 01.09.2011 г.
Край: 22.03.2016г
Бенефициент: Агенция „Пътна инфраструктура“
Бюджет:
Бюджет*: 53 269 827,48 лв.
Общо БФП: 53 269 827,48 лв.
ЕС: 45 279 353,36 лв.
(23 150 965,76 евро)
* Бюджетът на проекта включва верифицираните допустими разходи по проекта в т.ч. БФП и съфинансиране от бенефициента
Проектът се финансира по приоритетна ос 2 „Развитие на пътната инфраструктура по Транс-европейските и основните национални транспортни оси“ на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.
Кратка информация за проекта:
Път І-5 Кърджали - Подкова е част от Трансевропейската транспортна мрежа – коридор № 9, свързващ Финландия и Русия с Гърция през Румъния и България. От българска страна новият път, свързващ маршрута до Подкова, е завършен по програма ФАР ТГС. Пътят между Русе и Маказа е от първи клас и е част от път E-85 на територията на България. Той е един от четирите първокласни маршрута, прекосяващи България от север на юг, и е основната връзка по направлението „Север-Юг”.
С реализацията на този проект се продължава изградената част от границата до Подкова и се модернизира цялото направление от гр. Кърджали до границата с Република Гърция.
Проектът бе разделен на два подобекта:
Подобект 1- Включващ основен ремонт (рехабилитация) на обект: Път І-5 “Кърджали – разклон Джебел”
Подобект 2 – Представлява ново строителство - ІІ-ри етап на Път Е 85 – „Разклона Джебел – Подкова” и пътна връзка Фотиново.
Трасето на пътя се намира в югоизточната част от Родопите и е разположен изцяло на територията на област Кърджали – общините Момчилград, Джебел и Подкова.
Теренът е ниско планински и хълмист. Главната отводнителна артерия е р. Връбница с нейните леви притоци – реките Читак дере, Безименна и Голяма река.
Ситуационно пътят представлява клотоидно трасе, като радиусите варират от 250 до 1500 м. Началото на обекта е на път І-5, преди кръстовището за гр. Джебел
Проектът за рехабилитация, продължава по съществуващия път. След отделянето си, се развива по нов терен по левия бряг на р. Върбица – до включването му към пътя “Кърджали – Маказа”. На км 366+262 започва пътната връзка за с. Фотиново.
В сеизмично отношение районът попада в област със VІІ степен на сеизмичност, съгласно сеизмичното райониране на Р България за период от 1000 години.
Местоположение
Мястото на изпълнение на проекта е Южен Централен район.
Технически параметри на проекта
Основни технически параметри на Подобект 1:
- Клас на пътя - І-ви клас
- Скорост - 80 км/ч и 50 км/ч
- Дължина: 8,219 км
- По-големи пътни кръстовища: 6 бр.
- Големи съоръжения: - 6 бр.
Основни технически параметри на Подобект 2:
- Клас на пътя: І-ви клас
- Скорост: 80 км/ч за директното трасе и 60 км/ч за връзката за с. Фотиново
- Дължина: 24,227 км директното трасе и 2,368 км връзката за с. Фотиново
- Пътни кръстовища - 7 бр.
- Пътна връзка “Фотиново”
- Пътни кръстовище - 2 бр.
- Големи съоръжения: 8 бр.
Показатели за реализацията на проекта
Изграден първокласен път от републиканската пътна мрежа: 24,2 км
Рехабилитиран първокласен път от републиканската пътна мрежа: 8.2 км
Построена пътна връзка: 2.4 км
Реконструирани пътни кръстовища: 6 бр.
Рехабилитирани пътни кръстовища: 3 бр.
Изградени пътни кръстовища: 12 бр.
Рехабилитирани мостове: 6 бр.
Построени мостове: 6 бр.
Рехабилитиран надлез: 1 бр.
Изграден надлез на ССП: 1 бр.
Изградени подлези на ССП: 10 бр.
Изградени площадки за принудително спиране: 6 бр.
Изградени подпорни стени: 6 бр.
Реконструирани водопроводи: 9 бр.
Пътен възел: 1бр.
Снимков материал