Проектът е одобрен от Управляващия орган на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.
Срок:
Начало: 15.02.2012 г.
Край: 16.12.2016 г.
Бенефициент: ДП Национална компания ”Железопътна инфраструктура”
Бюджет: 302 827 166,92 лева*
Общо БФП: 240 649 118,89 лева
ЕС: 204 551 751,06 лв.
(104 585 649,60 евро)
* Бюджетът на проекта включва верифицираните допустими разходи по проекта в т.ч. БФП и съфинансиране от бенефициента
Проектът е финансиран по приоритетна ос 1 „Развитие на железопътната инфраструктура по Транс-европейските и основни национални транспортни оси” на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013г.
Местоположение
Мястото на изпълнение на проекта е Южен централен район - районите на гр. Хасково и общините Пловдив и Свиленград.
Кратка информация за проекта:
Представлява завършващата част от проект „Реконструкция и електрификация на ж.п. линия Пловдив – Свиленград – турска/гръцка граници. Проектът „Реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив - Свиленград и жп линията Първомай – Свиленград, насочва към подобряване на инфраструктурата и увеличаване на скоростта до 200 км/ч за влакове с накланящи кошове, до 160 км/ч за пътническите влакове и 120 км/ч за товарните влакове. Инсталирано е оборудване за сигнализация и изграждане на цялата линия от Пловдив до Свиленград, включително до границите на Р България с Турция и Гърция.
Изграденият участък е част от по-голям проект за реконструкция на целия път между Пловдив и турска/гръцка граници.
Преходният проект направи цялостното завършване на проекта за реконструкция и електрификация жп линия Пловдив-Свиленград.
Извършени дейности:
- Проектиране и изграждане на съоръженията и долното строене на трасето за еднопътна линия за целия участък, съгласно Проекта на Възложителя;
- Проектиране и изграждане на дренажни системи;
- Проектиране и изграждане на железопътни съоръжения – мостове, водостоци, подпорни стени и т. н.
- Проектиране и изграждане на съоръжения за пресичане на железопътната инфраструктура – пътни и пешеходни надлези и подлези, селскостопански прокари и т.н.
- Строителни параметри, позволяващи скорост 160 км/ч на конвенционален подвижен състав и скорост 200 км/ч за влакове с накланящи се кошове;
- Проектиране и изграждане на гари и спирки, включително ремонт/изграждане на приемни здания и други сгради в районите им;
- Проектиране и изграждане на електрификацията на новоизградената инфраструктура и свързване на системите на контактната мрежа и захранването на границите на отсечката със системите на съседните прилежащи отсечки, включително необходимите за целта съоръжения;
- Проектиране и премахване/реконструкция на пресичания с всякакви други инфраструктури и съоръжения на комуналното стопанство, които се засягат по какъвто и да е начин от строителството;
- Проектиране и изграждане на нови разделни постове и нова обходна линия между тях;
- Пълна рекултивация на старата железопътна линия след демонтажа;
- Полагане на ново горно строене на железния път и стоманобетонни траверси;
- Проектиране и изграждане на електронни вагонни везни в гарите Харманли и Свиленград;
- Проектиране и изграждане в урбанизираните територии на шумозаглушителни огради;
- Изпълнение на мерките по опазване на околната среда и по Програма "Натура 2000".
- Тестване и въвеждане в експлоатация на изградената инфраструктура;
- Проектиране и изграждане на 2 нови тягови подстанции;
- Проектиране и изграждане на високоволтови далекопроводи, свързващи новите подстанции със системите на НЕК;
- Проектиране и изграждане на пътни/железопътни връзки към новите подстанции;
- Проектиране и изграждане на дежурен пункт (подрайон) в района на тяговата подстанция в Свиленград;
- Проектиране и изграждане на разширение на съществуващата тягова подстанция в Димитровград;
- Проектиране и изграждане на свързването на тяговите подстанции със системите на контактната мрежа и секционните постове;
- Проектиране и премахване/реконструкция на пресичания с всякакви други инфраструктури и съоръжения на комуналното стопанство, които се засягат по какъвто и да е начин от строителството
Показатели за реализацията на проекта:
Дължина на реконструираното трасе: 70,475 км
Инсталирана контактна мрежа на км железен път: 73,666 км
Изградени нови приемни здания: 3 бр.
-
гари: Любимец, Нова Надежда и Симеоновград
Рехабилитирани приемни здания: 2 бр.
-
гара Димитровград, гара Свиленград
Изградени нови спирки: 5 бр.
-
Константиново, Преславец, Черногорово, Харманли Централна и Бисер
Гари с обновена сигнализация: 7 бр.
-
Крумово, Нова Надежда, Димитровград, Харманли, Симеоновград, Любимец и Свиленград
Гари с подновено коловозно развитие: 6 бр.
-
Димитровград, Нова Надежда, Харманли, Любимец, Симеоновград, Свиленград
Премахнати прелези: 12 бр.
Железопътни мостове (вкл. големи подлези/надлези): 45 бр.
Дължина на железопътните мостове: 2 733 м.
Изградена ветеринарна дезинфекционна станция в гара Свиленград: 1 бр.
Изградено съоръжение за обслужване на вагони с опасни товари в задържаща /товарна/ гара Свиленград: 1 бр.
Съоръжаване на гари с водопроводи за пожарни и аварийни нужди: 6 бр.
Разрушени амортизирани бракувани сгради: 12 бр.