Проектът е одобрен от Управляващия орган на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.
Срок:
Начало: 01. 08.2014 г.
Край: 19.10.2015 г.
Бенефициент: „Метрополитен“ ЕАД
Бюджет*: 20 428 076,92лв.
Общо БФП: 20 428 076,92 лв.
ЕС: 17 363 865,38 лв.
(8 878 003,40 евро)
*Бюджетът на проекта включва верифицираните допустими разходи по проекта в т.ч. БФП и съфинансиране от бенефициента
Проектът се финансира по приоритетна ос 3 „Подобряване на интермодалността при превоза на пътници и товари” на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.
Кратка информация за проекта :
Проектът за разширение на Линия 2 – участък МС ”Джеймс Баучер” до МС ”Витоша” свързва южните територии на града с ЦГЧ, Централната ж.п. гара, и Международната автогара и чрез Линия 1 с големите жилищни комплекси в западна и източна посока и Летището.
Предпоставки за избор за изграждане на участъка
Участъкът е ситуиран в градската планировка така, че освен прякото обслужване на плътно застроената с жилищни сгради южна част на квартал „Хладилника” и множеството търговски обекти в района на метрото, чрез силно развития и довеждащия градски транспорт по бул. „Хенрик Ибсен”, ул. „Сребърна“ и бул. „Черни връх”, прави връзка с кварталите „Кръстова вада”, „Витоша“, „Драгалевци” и „Гоце Делчев” и ги свързва с центъра на града чрез бърз и ефективен градски транспорт.
С удължаването на Линия 2 на метрото бе осигурена така необходимата връзка на горепосочените райони с Централна ж.п. гара, Международната автогара, а чрез пресичането й с Линия 1 и с летището - се осигурява бърза интермодална връзка с основните видове обществен транспорт.
Социално-икономически цели
С изграждането на участъка от разширението на Линия 2 на метрото в София се създават условия за ползване на бърз и ефективен транспорт на още 55 хил. души, живеещи или работещи в районите, през които преминава трасето. Съкратеното времетраене на пътуванията, с пускане в експлоатация на участъка от разширението на Линия 2, води до спестяване на време за пътуване, облекчаване на трафика, намаляване на задръстванията и намаляване на изхвърляните във въздуха отровни вещества от двигатели с вътрешно горене.
№ |
Индикатор |
Мерна единица |
Целева стойност* |
Постигната стойност |
1 |
• Подготовка за разкриване и оборудване на строителните площадки (строителна площадка /стартова шахта/ и строителна площадка /метростанция/); |
бр. |
2 |
2 |
2 |
• Реконструкция на съществуващи инженерни мрежи: |
|||
|
- Водопровод – 750 м.; |
м |
750 |
750 |
|
- Канализация – 575 м.; |
м |
575 |
575 |
|
- Газопровод – 650 м.; |
м |
650 |
650 |
|
- Електроснабдителна мрежа – 1100 м.; |
м |
1 100 |
1 100 |
|
- ТТ кабели – 711 м.; |
м |
711 |
711 |
|
- Улично осветление – 1070м.; |
м |
1 070 |
1 070 |
3 |
• Строителство на тунел; |
м |
787 |
787 |
4 |
• Изграждане на тунелен участък; |
м |
192 |
192 |
5 |
• Изграждане на конструкцията на МС „Витоша”; |
м |
171 |
171 |
6 |
• Изграждане на частта на тунела за смяна на посоката за движение до кръстовището на бул. „Тодор Каблешков“; |
м |
150 |
150 |
7 |
• Пътни работи за възстановяване на бул. „Черни връх“ над участъка - от ул. „Сребърна“ до ул. „Филип Кутев“, в т.ч. двете кръстовища; |
м |
260 |
260 |
8 |
• Подготвителни работи в т.ч. проектиране и частична доставка на оборудване и съоръжения за изпълнение на електромеханична част в т.ч. |
|||
|
- ТПС - 1 бр; |
бр. |
1 |
1 |
|
- Кабелни линии за 1,3 |
км |
1.3 |
1.3 |
|
- Релсов път - 1,3 км. |
км |
1.3 |
1.3 |
*Целите на проекта са постигнати с реализацията на Фаза 2 при въвеждане на метроучастъка в експлоатация през 2016 год.