През 2016 година приключи изпълнението на 5 ключови инфраструктурни проекта, финансирани от ОП „Транспорт“ 2007-2013 г. Общата стойност на инвестираните средства е над 870 млн. лева.
Завърши модернизацията на две ключови жп гари за страната – Централна жп гара София и жп гарата в Бургас.
Жп гара Бургас е една от трите гари, които се ремонтират със средства по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013. Проектът приключи в началото на 2016 г., а инвестираните средства надхвърлят 7 млн. лева. В рамките на проекта е направено пълно обновяване на сградата, изградена е нова търговска част, реставрирана е часовниковата кула и изцяло е запазен външния облик на сградата, тъй като обектът е паметник на културата: http://www.optransport.bg/page.php?c=38&d=1675
Цялостната модернизация на Централна жп гара София беше завършена през месец април 2016 г. Стойността на договора е над 62 млн. лв. без ДДС, осигурени от ОП „Транспорт“ 2007 - 2013 г. Проектът включва рехабилитация и модернизация на гаровия комплекс. Изпълнени са всички стандарти и изисквания за енергийна ефективност. До всички нива на гаровия комплекс е осигурен достъп за лица с намалена подвижност. В модернизираната сграда е изграден единен център за управление движението на влаковете, мултифункционална зала, зона с търговски обекти. Изградени са нови системи за звукоизвестяване и информация на пътниците: http://www.optransport.bg/page.php?c=38&d=1675
Кратко видео за проекта за рехабилитация на жп гарите в гр. София, гр. Пазарджик и гр. Бургас може да видите тук:
В края на месец юли 2016 г. официално бе пусната в експлоатация една нова метростанция в кв. Хладилника. Новият участък увеличи трасето на подземната железница с още 1,3 км и една метростанция - „Витоша“. Проектът е изграден с комбинирано финансиране от ОП „Транспорт“ и ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“, а общата стойност на инвестицията е над 40 млн. лева.
http://optransport.bg/page.php?c=286&d=1621
През месец септември 2016 г. беше завършено изцяло изграждането на Западна дъга на Софийския околовръстен път. Трасето е част от АМ „Калотина - София“ и осигурява бърза и удобна връзка между автомагистралите Люлин, Хемус и Тракия. Стойността на проекта е близо 102 млн. лв., а финансирането е осигурено от ОП „Транспорт“ и ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“.
http://optransport.bg/page.php?c=286&d=1628
Повече информация за изграждането на Западната дъга на СОП тук:
През декември 2016 г. беше завършено изграждането на високоскоростната жп линия от Първомай до Свиленград, която е част от железопътната магистрала Калотина – София – Пловдив – Свиленград – турска/гръцка граници. Проектът включва реконструкция и частично удвояване на приблизително 150 км железен път, изграждане на контактна мрежа, тягови подстанции, системи за сигнализация, телекомуникации и радиоуправление. Общата стойност на проекта възлиза на над 663 млн. лева.