Проектът е одобрен от Управляващия орган на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.
Агенция „Пътна инфраструктура“
Срок:
Начало:
- 17.01.2013 г.
Виадукт при км 61+327 на АМ „Тракия”
Виадукт при км 67+027 на АМ „Тракия”
- 22.02.2013г.
Виадукт при км 30+874 на АМ „Хемус”
Край:
- 02.12.2015г
Виадукт при км 61+327 на АМ „Тракия”
- 14.07.2014 г.
Виадукт при км 67+027 на АМ „Тракия”
- 23.10.15 г.
Виадукт при км 30+874 на АМ „Хемус”
Бюджет*: 23 546 977,19 лв.
Общо БФП: 23 546 977,19 лв.
ЕС: 20 014 930,61 лв.
(10 233 471,52 евро)
* Бюджетът на проекта включва верифицираните допустими разходи по проекта в т.ч. БФП и съфинансиране от бенефициента
Проектът се финансира по приоритетна ос 2 „Развитие на пътната инфраструктура по Транс-европейските и основните национални транспортни оси” на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.
Кратка информация за проекта:
Проектът включва изработване на документация и изпълнение на строително-монтажни работи, с които се осигурява привеждането на виадуктите на АМ „Тракия” и АМ „Хемус” в съответствие с действащите нормативни документи и изисквания за натоварване, земетръсна устойчивост и възстановяване на носимоспособността, експлоатационната годност и удължаване на живота им, с цел модернизирането им като част от транспортната мрежа на територията на Р България.
Описание на основните строително-монтажни работи:
- Виадукт при км 61+327 на АМ „Тракия”
Извършено е саниране на бетоновите повърхности и възстановяване на бетоновото покритие на видимата армировка на главни греди, напречни греди и пътна плоча. Възстановено е бетоновото покритие на видимата армировка и колони на стълбове.
На място е излят изравнителен пласт от бетон по водоплътност и мразоустойчивост за тротоарни блокове, бетон за антисеизмични блокове при стълбове и устои. Изпълнена е и армировка.
Доставени и монтирани са неопренови лагери за антисеизмична защита. Почистени са стоманените ролковите лагери при устоите и разделителните стълбове № 4 и № 9 и е нанесено защитно покритие.
Монтирани са фасадни елементи при тротоарните блокове и са изградени ревизионни шахти във външните тротоарни блокове. Ремонтирани са чугунените отводнители, а където е наложително са монтирани нови, както и стоманени удължителни тръби към тях.
Положена е нова хидроизолация, плътен асфалтобетон. На съоръжението е монтиран парапет с височина 1,10 м. и предпазна стоманена ограда.
- Виадукт при км 67+027 на АМ „Тракия”
Изпълнена е връхната конструкция на греди с височина 85 см. и с дължина 19,90 м., върху които е изградена монолитна пътна плоча с дебелина 16см, изпълнена от бетон. Пътната плоча е температурно непрекъсната. Гредите са 9 бр. през осово разстояния 141 см.
Използвани са 8 типа лагери за цялото съоръжение във връзка със сеизмичната осигуреност. Постигната е чрез комбинацията между лагери.
Профилирано е околното пространство и е извършена корекция на дерето с цел ограничаване на разливането на язовира и заливането на стълбовете.
Положени са хидроизолация, плътен асфалтобетон за изравнителен пласт и плътен асфалтобетон за износващ пласт.
На съоръжението са монтирани предпазен парапет с височина H=110см и предпазна стоманена ограда с конзола H2W4.
- Виадукт при км 30+874 на АМ „Хемус”
Засипаните колони на стълбовете са разкрити до фундаментите и е нанесена хидроизолация, след което е направен обратен насип. Напречната армировка е възстановена и допълнително усилена.
Дилатационната фуга е демонтирана, след което е температурно настроена, нивелирана, отново монтирана и антикорозионно защитена.
Напречната армировка е възстановена и допълнително усилена. Монтирана е заварена армировъчна мрежа. Двете външни греди на всяко поле са обработени.
Изградени са нови тротоарни блокове. Върху тротоарните блокове е нанесен водоотблъскващ бетон. Долната страна на тротоарната конзола е усилена. Монтирани са тръби под лявата тротоарна конзола на ляво платно за комуникационни съоръжения. Отводнителите са подменени с нови. Излят е нов изравнителен бетон. На съоръжението са монтирани предпазен парапет, предпазна еластична ограда и комбинирана еластична ограда.
Постигнати резултати:
- Изграден виадукт при АМ „Тракия” – 525 м.
- Изграден виадукт при АМ „Тракия” - 280,50 м.
- Изграден виадукт при АМ „Хемус” – 720 м.