Под председателството на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски на 7-8 юни се проведе десетото заседание на Комитета за наблюдение на Оперативна програма „Транспорт".
По време на редовното заседание на Комитета за наблюдение бе отчетено, че по ОП "Транспорт" са договорени над 2 милиарда лева към днешна дата. Сумата на договорените средства представлява 53 % от общия бюджет на програмата. От тях 10% вече са изплатени на бенефициентите. Голям ръст на договорените средства има по първа приоритетна ос, от която се финансират железопътните проекти - те са достигнали 78% от бюджета на оста, като очакванията са до края на годината да се постигнат 100%. 39 % са договорени за пътните проекти, а 88% за интермодалния транспорт.
По време на форума бяха представени и приоритетните проекти на бенефициентите за следващия програмен период. Национална компания "Железопътна инфраструктура" определи като свой основен приоритет завършването на направлението Драгоман-София-Пловдив-Свиленград, в частта, която няма да бъде изпълнена през този програмен период. Паралелно с това продължава подготовката и на мащабния проект Видин-София.
Агенция "Пътна инфраструктура" отново потвърди целта си да бъдат завършени седем магистрали и седем скоростни пътя до края на следващия програмен период. Третият лъч на метрото вече има избран изпълнител за проектиране и най-вероятно след 2013 г. ще започне физическото му изпълнение.
Представителите на Европейската комисия поздравиха българската страна, че АМ "Хемус" вече е част от общоевропейските коридори, но посъветваха бенефициентите внимателно да приоритизират целите си за следващия програмен период. Министър Ивайло Московски напомни, че България е единствената страна, през която преминават пет транспортни коридора, което е сериозен ангажимент, но и основание да настояваме за сериозно финансиране.
На форума бяха поканени и потенциални бенефициенти за следващия програмен период - "Холдинг БДЖ" ЕАД и Изпълнителна агенция "Морска администрация". Те представиха предпроектните си идеи, като БДЖ отново потвърди необходимостта от европейско финансиране за нов подвижен състав.
В заседанието на Комитета за наблюдение взеха участие представители на Европейската комисия, на изпълнителната и местната власт, както и неправителствени организации и синдикати.