Функции:
- Извършва цялостна проверка на приемливостта на исканията за плащане от Бенефициентите по ОПТ;
- Осигурява поддържането на действаща техническа и финансова отчетна система за средствата на ЕС по ОПТ и кореспондиращото съфинансиране;
- Участва в извършването на финансови проверки на място по проектите по ОПТ;
- Извършва финансов контрол на изпълнението на проектите в съответствие с европейските и национални правила, касаещи ОПТ;
- Участва в Комитета за наблюдение на ОПТ, работни групи и други;
- Изготвя и депозира доклади по сертификация и декларации за допустимите разходи, финансови отчети по ОПТ в съответствие с приложимото законодателство;
- Осъществява управленски проверки за верифициране на разходите, което включва – 100% документална проверка на всички представени от бенефициента документи;
- Проверява и контролира информацията, подавана от крайните бенефициенти по ОПТ в различните модули на ИСУН;
- Участва в подготовката на годишните отчети и прогнози на Сертифициращия орган;
- Осигурява въвеждане на следните данни в използваната счетоводно-отчетна система . SAP R3 за проследяване на проекти по ОПТ: задължения от и към бенефициентите; верифицирани разходи; одобрени лимити; плащания по десеторазрядни кодове на бенефициентите в СЕБРА; надплатени суми, нередности и отписани лоши вземания;
- Изготвя отчетите за касово изпълнение по Единна бюджетна класификация по функции и дейности по ОПТ.
- Изготвя оборотни ведомости за ежемесечно равнение на обороти и салда по счетоводните сметки в счетоводно-отчетни системи /вкл. SAP R3 система за проследяване на проекти/;
- Извършва счетоводно отразяване на случаите на нередности по проекти по ОПТ, които имат финансово изражение и подава информация на служителя по нередности в Управляващия орган за прихванатите/възстановени суми по нередности;
- Извършва счетоводно отразяване на случаите на наложени финансови корекции по проекти по ОПТ
- Поддържа актуална информация в Книгите за длъжниците по ОПТ;
- Осигурява правилно и навременно въвеждане на счетоводните записи в съответствие с приложимото законодателство и счетоводни стандарти.