Проектът е одобрен от Управляващия орган на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.
Бенефициент: Агенция „Пътна инфраструктура“
Срок:
Начало: 26.06.2013 г.
Край: индикативен срок за приключване - ноември 2017 г.
Бюджет*: 26 850 669,66 лв.
Общо БФП: 26 850 669,66 лв.
ЕС: 22 823 069,21 лв.
(11 669 249,99 евро)
*Бюджетът на проекта включва верифицираните допустими разходи по проекта в т.ч. БФП и съфинансиране от бенефициента
Проектът се финансира по приоритетна ос 2 „Развитие на пътната инфраструктура по Транс-европейските и основните национални транспортни оси“ на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.
Местоположение
Мястото на изпълнение на проекта е Северен Централен район, гр. Габрово.
Кратка информация за проекта:
Проектът „Обход на гр. Габрово” е част от Трансевропейски транспортен коридор № ІХ Букурещ - Русе - Димитровград - Александруполис и е възлова точка при движението на транспортните потоци в посока Север – Юг. Трасето на обекта се намира в област Габрово. Основните транспортни направления, които ще обслужва обектът са:
Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).
Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа)
Изпълнението на обекта е разделено на четири участъка и етапна връзка:
Първи участък – с обща дължина 7,670 км – рехабилитация;
Втори участък – с обща дължина 3,270 км – рехабилитация и реконструкция;
Трети участък – с обща дължина 5,070 км – ново строителство;
Четвърти участък – с обща дължина 4,115 км - ново строителство
В обхвата на СМР са включени:
- Реконструкция на 3,27 км съществуващ път;
- Рехабилитация на 7,67 км съществуващ път;
- Изграждане на 12,31 км нов път;
- Рехабилитация и реконструкция на 2 пътни възела и на 1 мост;
- Строителство на 2 нови пътни възела и 4 нови моста и виадукти;
- Строителство на 1 тунел с дължина от 540 м.
Тунел под връх Шипка – сключен е договор за изработка на разширен идеен проект за тунел под връх Шипка. Целта на разработката е извършване на обстойни геоложки и хидрогеоложки проучвания; извършване на подробно геодезическо заснемане в зоните на порталите на тунела; разработване на варианти решения на системите, свързани с експлоатацията на тунела (вентилация, осветление, водоснабдяване и противопожарна защита, пътна сигнализация, телевизионен контрол, телефонна система, общо електроснабдяване, централен диспечерски пункт).
Постигнати резултати
- Реконструиран/рехабилитиран път – 10,94 км.
Снимков материал