Днес, 11 февруари 2010 г., в 10.00 ч. в сградата на Национална компания „Железопътна инфраструктура" бяха отворени подадените оферти за участие в обществена поръчка с предмет „Рехабилитация на железопътната инфраструктура по железопътната линия Пловдив - Бургас".
Дейностите по изпълнение на обществената поръчка са разделени на три обособени позиции, като участниците можеха да кандидатстват както за цялата поръчка, така и за всяка от обособените позиции, но само в пълния им обем.
Обособените позиции са:
Позиция 1 - Рехабилитация на железопътната отсечка Михайлово - Калояновец с дължина 21 км.
Позиция 2 - Рехабилитация на железопътните отсечки Стара Загора - Ямбол и Завой - Зимница с дължина 120 км.
Позиция 3 - Рехабилитация на железопътната отсечка Церковски - Карнобат с дължина 28 км и подновяване на железопътната линия в отсечката Карнобат - Бургас, включително и главните коловози в гарите Карнобат и Бургас и всички гари и спирки между тях с приблизителна разгърната дължина 122 км.
За рехабилитация на трите участъка оферти са подали следните участници:
- „Терна" АД клон България ;
- Консорциум ЛВ-ТСВ-ГБС (България);
- SWIETELSKI (Австрия);
- Консорциум „Салчеф- Енергоремонт" Италия ;
- Сдружение „С.М.С- Трейс - СК 13", София.
За рехабилитация на два от участъците кандидатства:
6."CLF S.P.A. ITALIA" - кандидат за Лотове 2 и 3.
За рехабилитация на един участък кандидатстват:
7. „ОХЛ ЖС" АД Чешка република (кандидат за Лот 3);
8. TSO Chemin du corps de gard, Франция (кандидат за Лот 1).
Със заповед на Генералния директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура" е назначена девет членна комисия, със задача да отвори, оцени и класира участниците в тръжната процедура. Срокът на комисията за обявяване на класирането е до 7 юни тази година.
След приключването на тръжната процедура, се предвижда договорът с избрания изпълнител да се реализира за срок от три години.
След осъществяването му ще се постигнат скорости от порядъка на 130/160 км/ч при средни скорости в момента от порядъка на 80 км/ч. Това ще доведе до спестяване на времето за пътуване по направлението Пловдив-Бургас с 1 ч. и 10 мин.
Договорът с избрания изпълнител ще се съфинансира със средства от Кохезионния фонд на ЕС, чрез Приоритетна ос I „Развитие на железопътната инфраструктура по Транс-европейските и основните национални транспортни оси" на Оперативна програма „Транспорт".