С Решение № ЕО-1/2011 г. от 10 февруари 2011 г. на Министъра на околната среда и водите е преценено да не се извършва екологична оценка на изменението на Оперативна програма „Транспорт".
Мотивите за взетото решение са, че предвидените изменения не водят до промяна в целите на Оперативната програма, за която е проведена процедура по екологична оценка през 2007 година. Същевременно изменението на програмата очертава само рамката за развитие на инвестиционни проекти, за които или се извършват в момента, или са проведени отделни процедури по оценка на въздействието върху околната среда.
Изменението на програмата цели повишаване на усвояемостта на средствата от Европейския фонд за регионално развитие и Кохезионния фонд на ЕС.
Предвидените промени основно включват:
- Допълване на обхвата на Приоритетна ос 1 „Развитие на железопътната инфраструктура по Транс-европейските и основните национални транспортни оси" с дейности, водещи до развитие на устойчив градски железопътен транспорт извън Транс-европейската транспортна мрежа. В тази връзка е предвидено допълване на целите на приоритетната ос;
- Прехвърляне на финансови средства от бюджета на Приоритетна ос 2 „Развитие на пътната инфраструктура по Транс-европейските и основните национални транспортни оси", в това число средства по Кохезионен фонд и средства по национално съфинансиране, в бюджета на Приоритетна ос 1;
- Добавяне на нови бенефициенти по приоритетни оси 1 („Метрополитен" ЕАД), 3 (Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура") и 5 (Министерство на регионалното развитие и благоустройството);
- Актуализиране на индикативния списък с големи проекти, с добавяне на нови четири големи проекта - доизграждане на АМ „Тракия", АМ „София - Калотина"; недовършената част от проекта за реконструкция на ж.п. линията Пловдив - Свиленград, изпълняващ се по програма ИСПА и проекта за Разширение на метрото в гр. София - Етап ІІ - І фаза.
Решението на Министерството на околната среда и водите можете да видите оттук.