Проект „Реконструкция и електрификация на железопътната линия Свиленград - турска граница"
Проект „Реконструкция и електрификация на железопътната линия Свиленград - турска граница" включва дейностите по проектиране, изграждане и електрификация на железопътната отсечка от Свиленград до турска граница. Целта на проекта е осигуряване на високи експлоатационни показатели и покриване на европейските изисквания за безопасност на движението, енергийна ефективност и опазване на околната среда.
Изпълнението на проекта ще осигури железопътна линия със следните основни технически параметри:
- Железен път: Изграждане на ново трасе за двойна линия (по настоящия проект ще се инсталира само за единична линия) с намаляване на сегашната й дължина от 18.255 км до 16.815 км.
- Капацитет: 70 влака на ден (преди проекта - 52 влака на ден).
- Електрификация: Система за електрозахранване с променлив ток 25kV/50Hz, включително връзка със системата на турските железници.
- Скорост: 160 - 200 км/ч.
Основни ползи от изпълнението на проекта:
- Намаляването на времепътуването в участъка с 8 минути;
- Подобряване на безопасността (премахване на прелезите);
- Намаляване на негативното въздействие върху околната среда;
- Повишаване на мобилността на населението.
Проектът е сред приоритетните трасета, предвидени за съфинансиране от Кохезионен фонд на ЕС по Приоритетна ос 1 - Развитие на железопътната инфраструктура по Трансевропейската и национална мрежа по Оперативна програма „Транспорт" 2007-2013.
Изпълнителят „ОХЛ ЖС" АД, Чешка Република е избран въз основа на проведена открита процедура за възлагане на обществена поръчка, съгласно Закона за обществени поръчки (ЗОП).
- Стойността на договора: 69999666,00 лв. (без ДДС).
- Продължителността на договора е 24 месеца, като дейностите по проекта ще бъдат извършени на 3 етапа:
- Етап I - Изготвяне и одобрение на работен проект за железопътната отсечка
- Етап II - Строителство
- Етап III - Въвеждане в редовна експлоатация
- Краен срок за приключване на договора - май 2011.
* Системите за сигнализация и телекомуникации, както и упражняването на строителния надзор за участъка Свиленград - турска граница ще се осъществят в рамките на вече сключените и в процес на изпълнение договори за проект "Електрификация и реконструкция на железопътната линия Пловдив - Свиленград - гръцка/турска граници".
Проект „Проектиране и внедряване на Географска информационна система за нуждите на НКЖИ"
В рамките на проекта ще бъде проектирана и внедрена Географска информационна система (ГИС), която осигурява база данни с геопространствени параметри за железопътната инфраструктура. ГИС ще осигури идентифицирането на обектите на железопътната инфраструктура и установяването на тяхното местоположение в пространството, както и извършването на геоанализи и ефективно управление на инфраструктурните операции. Системата позволява следенето на обекти в реално време, постигането на високо технологично управление на влаковата работа, дейността в гарите и управлението на капацитета.
Проект „Проектиране и внедряване на Географска информационна система за нуждите на НКЖИ" ще се финансира от Приоритетна ос „Техническа помощ" на ОП „Транспорт".
Финансиране:
- безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) - 85% от общата стойност на проекта.
- национално съфинансиране - 15 %.
Изпълнителят Консорциум „ЕвроГеоРейл" е избран въз основа на проведена открита процедура за възлагане на обществена поръчка, съгласно Закона за обществени поръчки (ЗОП).
- Стойността на договора: 7760000 лв. (без ДДС).
- Продължителността на договора е 18 месеца, като дейностите по проекта ще бъдат извършени на 4 етапа:
- Етап I - Проектиране на ГИС
- Етап II - Заснемане на железопътната инфраструктура
- Етап III - Изграждане на ГИС
- Етап IV - Внедряване на ГИС
- Краен срок за приключване на договора - ноември 2010.
Въвеждането на ГИС ще спомогне за подобряване на качеството и ефективността на управление на железопътната инфраструктура, и ще създаде условия за икономически растеж. Системата ще спомогне за постигането на дългосрочните цели за устойчиво развитие и модернизирането на националната транспортна инфраструктура.