Благодарение на проектите, които изпълняваме, се инвестират над 1,5 милиарда лева в железопътната инфраструктура на България. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на отварянето на постъпилите оферти по откритата процедура за рехабилитация на Централна жп гара София.
„Повече от 30 години не е направен нито един основен ремонт на Централна гара София”, каза министър Ивайло Московски. По думите му за модернизацията на гарата е осигурено европейско финансиране благодарение на активната позиция на България. „Този проект е доказателство, че когато имаш аргументи, дори проекти, които не са предвидени за финансиране, могат да получат зелена светлина. Това ще е и пътят, по който ще вървим за закупуване на нов подвижен състав за „БДЖ-Пътнически превози”, допълни Ивайло Московски.
Проектът за рехабилитация на Централна гара София се финансира по Оперативна програма „Транспорт” и благодарение на него сградата и прилежащата инфраструктура към нея ще бъдат изцяло обновени. Гарата е построена през 1974 г. и от тогава на съоръжението са правени само частични ремонти.
След реализацията на проекта, Централна гара София ще бъде напълно архитектурно обновена и ще отговаря на изискванията за енергийна ефективност, като ще има и много по-добри комуникационни връзки. Ще бъдат осигурени възможности за получаване на услуги от първа необходимост, както подобряване условията за престой на територията на приемното здание. До всички нива на гаровия комплекс ще бъде осигурен и достъп на лица с намалена подвижност.
След подписването на договор с избран изпълнител, той ще има 26 месеца за изпълнение на дейностите. Фирмите, подали документи за участие, по реда на тяхното постъпване са:
- Обединение „ГБС-Централна гара София”;
- Гражданско дружество „ДОУШ-СК-13”;
- „Терна”АД;
- Обединение „Централна гара 2012”;
- Консорциум „Щрабаг-жп гара София”;
- Консорциум „Балканстрой Реминг”.