ПроектиМедииКонтактиОперативна програма "ТРАНСПОРТ" 2007-2013

Начало / Оперативна програма "ТРАНСПОРТ" 2007-2013 / Приоритетни оси / Приоритетна ос III / Одобрени инфраструктурни проекти

Разширяване на метрото в София: участък Пътен възел „Надежда“ – бул. „Черни връх“

16 май 2017 A+AA-

Проектът е одобрен от Управляващия орган на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.

Срок:

Начало: 01.12. 2008 г.  

Край: 29 август 2012 г.  

Бенефициент: „Метрополитен“ ЕАД

Бюджет: 483 374 184,21 лв.

Общо БФП: 362 206 777,47 лв.

ЕС: 307 875 760,85 лв.

(157 414 376,94 евро)

Проектът се финансира по приоритетна ос 3 „Подобряване на интермодалността при превоза на пътници и товари” на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.

Местоположение

Югозападен Район, област София

 Shema_Etap1_metro.png

Кратка информация за проекта:  

Проектът за разширение на метрото в София: участък от „Пътен възел „Надежда” – бул.Черни връх”  е с обща дължина 6,5 км и 7 метростанции, при средно разстояние между тях 912 м, включително реконструкция  на съществуващата инфраструктура. Той представлява 53% от дължината на ІІ метродиаметър и включва най-натоварения му централен участък.

Проектът съставлява Етап І на разширението на ІІ метродиаметър: Участък „Пътен възел Надежда – Централна ж.п.Гара – пл. Света Неделя - бул.”Черни връх”.

 

Цел на проекта

Проектът свързва Централната ж.п. гара и Международната автогара с централната градска част чрез метро, както и големите жилищни комплекси в западната и източната част с Летището. Броят на пътниците след въвеждане в експлоатация на метростанциите възлиза на около 90 600 пътници на ден, а общият брой на пътниците достига около 295 000 на ден.

Ефективността се реализира в няколко направления, като биват постигнати следните основни цели:

  • С реализацията на проекта, освен бързото и ефективно транспортно обслужване на населението, се осигурява  удобна интермодална връзка с големите транспортни възли, като Централна ж.п. гара, Централна автогара, Летище и с националната пътна мрежа в периферните части на града, където за ограничаване на достъпа на автомобили в Централната градска част покрай крайните метростанции са изградени големи буферни паркинги.
  • Ще бъдат открити допълнителни 364 нови постоянни работни места
  • Достъпността до транспортната система на града води до:
    • Намаляването на транспортната задача с 2,0 мил.км. годишно на наземния транспорт
    • Намаляване броят на превозните средства на база отпадащи и реорганизирани линии на масовия градски транспорт
    • Облекчаване на трафика при наличие на метро, в сравнение с трафика без метро – 3 %
    • Намаляване на пътно-транспортните произшествия и инцидентите с облекчаване на трафика при наличие на метро
    • Намаляване на вредните емисии във въздуха
    • Намаляване на нивата на шум и вибрации в градска среда.
    • Съкратено времетраене на пътуванията с 16 минути ще доведе до икономия на време за жителите на града

 Снимков материал

Новини

НОВА ИНТЕРНЕТ СТРАНИЦА НА ОПТТИ +

13 март 2019

Нова интернет страница на ОПТТИ https://www.eufunds.bg/bg/optti

От началото на 2019 г. актуалната информация за Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" (ОПТТИ) се публикува в под-сайт Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" на Единния информационен портал на европейските структурни и инвестиционни фондове www.eufunds.bg.

В следващия програмен период с европейско финансиране метрото ще свърже центъра с кварталите Левски и Слатина +

19 декември 2018

Днес беше проведена инспекция на две от бъдещите метростанции от Етап I на Линия 3 на метрото в София – метростанция „Бул. „България“ и метростанция „Красно село“, и участъка между тях. Това е първият участък от Етап...

Лот 3.3. на АМ „Струма“ между Кресна и Сандански беше открит предсрочно +

17 декември 2018

Днес официално бе открит Лот 3.3 на АМ „Струма“ между Кресна и Сандански. Участъкът е с обща дължина 23,6 км и е част от проект „Автомагистрала „Струма” – Лот 3.1, Лот 3.3 и тунел Железница“ С...