На 09 ноември 2010 г., в 10.00 ч., в сградата на Национална компания „Железопътна инфраструктура" бяха отворени офертите на участниците в открита процедура по ЗОП с предмет „Рехабилитация на железопътната инфраструктура по участъците на железопътната линия Пловдив - Бургас".
Дейностите по изпълнение на обществената поръчка са разделени на 3 обособени позиции, като участниците можеха да кандидатстват както за цялата поръчка, така и за всяка от обособените позиции, но само в пълния им обем.
Позиция 1 - Рехабилитация на железопътната отсечка Михайлово - Калояновец, включително главните коловози в гарите Михайлово и Калояновец, с приблизителна разгъната дължина на железния път 21 км.
Позиция 2 - Рехабилитация на железопътните отсечки Стара Загора - Завой (до км190+590 в междугарието Ямбол - Завой) и Завой - Зимница (от км 192+706 до входната стрелка на гара Зимница), включително главните коловози в гарите Стара Загора и Ямбол и всички гари и спирки между тях с приблизителна разгъната дължина на железния път 120 км.
Позиция 3 - Рехабилитация на железопътната отсечка Церковски - Карнобат, включително главните коловози в гара Церковски с приблизителна разгъната дължина на железния път 28 км и подновяване на железния път в отсечката Карнобат - Бургас, включително главните коловози в гарите Карнобат и Бургас и всички гари и спирки между тях, с приблизителна разгъната дължина на железния път 122 км.
Документи в тръжната процедура са подали дванайсет участника:
| ФИРМА | ПОЗИЦИИ |
1 | Консорциум "Светелски-РВП Кьоне" гр. София | 1, 2, 3 |
2 | "Актор" Гърция, гр. Атина | 1, 2, 3 |
3 | Обединение "БТП - ГБС" гр. София | 1, 2, 3 |
4 | "Терна" АД, Гърция, гр. София | 1, 2, 3 |
5 | Консорциум "Страбак Железопътни линии" гр. София | 1 |
6 | Обединение "Азви - СПХ" гр. София | 1, 2, 3 |
7 | CLF S.P.A. ITALIA, гр. Болония | 2, 3 |
8 | Консорциум "Салчев - Енергоремонт" Италия, гр. Рим | 1, 2, 3 |
9 | "Джп Си Еф - СК 13 - Трейс Рейлинфра" | 1, 2, 3 |
10 | "ПОРР Технобау унд Умвелт" гр. София | 1, 2, 3 |
11 | СМС "Равена" Италия | 1, 2, 3 |
12 | Консорциум "Европейска железница" | 1, 2, 3 |
Финансирането на договора с избрания изпълнител ще се осигури от Кохезионния фонд на Европейския съюз чрез приоритетна ос 1 „Развитие на железопътната инфраструктура по Транс-европейските и основните транспортни оси" на Оперативна програма „Транспорт".
След осъществяването му ще се постигнат по-голяма комфортност и сигурност за пътниците, както и скорости от порядъка на 130/160 км/ч при средни скорости в момента от 80 км/ч. Това ще доведе до по-голям комфорт и сигурност за пътниците, както и спестяване на времето за пътуване по направлението Пловдив-Бургас с 1 ч. и 10 мин.