С Решение на Европейската комисия № C(2011)4874 от 01.07.2011 г. е одобрен формулярът за кандидатстване за проект „Разширение на метрото в София етап II, между Обеля и Надежда и ж.к. Младост 1 и бул. „Цариградско шосе", който е част от Оперативна програма „Транспорт" за структурна помощ от Европейския фонд за регионално развитие и Кохезионния фонд по цел „Сближаване" в България. Решението на Комисията е подписано от Комисаря по регионална политика Йоханес Хаан.
На 19 януари 2011 г. Управляващият орган на ОП „Транспорт" 2007-2013 г. одобри формуляра за кандидатстване за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ на Национална компания „Железопътна инфраструктура" за проекта „Разширение на метрото в София етап II, между Обеля и Надежда и ж.к. Младост 1 и бул. „Цариградско шосе". Формулярът за кандидатстване, заедно със съпътстващите документи беше изпратен в Европейската комисия за одобрение чрез Централното координационно звено в Министерски съвет на 25 февруари 2011 г.
Съгласно европейските изисквания, големите инвестиционни проекти в транспортния сектор на стойност над 50 млн. евро, които кандидатстват за финансиране от европейските фондове, подлежат на оценка и одобрение от Европейската комисия.
С решението на Комисията се одобрява финансиране на проекта в размер на 250 000 000 евро, от които 200 000 000 евро е съфинансирането от Кохезионния фонд на Европейския съюз.
Главната цел е развитието на метрото като основна транспортна система за гр. София, свързана с транспортните елементи на Транс-европейски коридори № 4, 8 и 10 и с регионалните и национални транспортни мрежи, по-специално железопътните, с метростанции на централната жп гара и жп гара „Дружба".
Бенефициенти на проекта са още 190 000 жители на София, които ще бъдат обслужвани от разширения метродиаметър, служителите, които ще бъдат наети на 251 нови постоянни работни места, които ще бъдат разкрити в „Метрополитен" ЕАД, пътниците в метрото и гражданите на гр. София най-общо, които ще извлекат реална полза от намалената продължителност на пътуването и по-ниските нива на емисии от CO2