Днес бяха отворени ценовите оферти на допуснатите до този етап кандидати за рехабилитация на жп инфраструктурата по участъците на жп линията Пловдив-Бургас.
В присъствието на заместник-министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и генералния директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура" Милчо Ламбрев, бяха съобщени допуснатите кандидати и техните ценовите оферти:
1. Консорциум ЛВ-ТСВ-ГБС, гр. София по позиции 1, 2 и 3, с техническа оценка 30:
- Позиция 1 - Рехабилитация на железопътната отсечка Михайлово - Калояновец, включително главните коловози в гарите Михайлово и Калояновец, с приблизителна разгъната дължина на железния път 21 км. Предложената цена е 40 992 564 лв., без ДДС.
- Позиция 2 - Рехабилитация на железопътните отсечки Стара Загора - Ямбол и Завой - Зимница, включително главните коловози в гарите Стара Загора и Ямбол и всички гари и спирки между тях с приблизителна разгъната дължина на железния път 120 км. Предложената цена е 206 730 529, 010 лв., без ДДС.
- Позиция 3 - Рехабилитация на железопътната отсечка Церковски - Карнобат, включително главните коловози в гара Церковски с приблизителна разгъната дължина на железния път 28 км и подновяване на железния път в отсечката Карнобат - Бургас, включително главните коловози в гарите Карнобат и Бургас и всички гари и спирки между тях, с приблизителна разгъната дължина на железния път 122 км. Предложената цена е 179 815 290, 012 лв., без ДДС.
2. TSO Chemin du corps de gard Франция - позиция 1, с техническа оценка 23,33:
- Позиция 1 - Рехабилитация на железопътната отсечка Михайлово - Калояновец, включително главните коловози в гарите Михайлово и Калояновец, с приблизителна разгъната дължина на железния път 21 км. Предложената цена е 49 910 000 лв., без ДДС.
3. Консорциум „Салчеф - Енергоремонт" Италия - позиции 1, 2 и 3, с техническа оценка 30:
- Позиция 1 - Рехабилитация на железопътната отсечка Михайлово - Калояновец, включително главните коловози в гарите Михайлово и Калояновец, с приблизителна разгъната дължина на железния път 21 км. Предложената цена е 47 976 178, 094 лв., без ДДС.
- Позиция 2 - Рехабилитация на железопътните отсечки Стара Загора - Ямбол и Завой - Зимница, включително главните коловози в гарите Стара Загора и Ямбол и всички гари и спирки между тях с приблизителна разгъната дължина на железния път 120 км. Предложената цена е 205 421 320, 003 лв., без ДДС.
- Позиция 3 - Рехабилитация на железопътната отсечка Церковски - Карнобат, включително главните коловози в гара Церковски с приблизителна разгъната дължина на железния път 28 км и подновяване на железния път в отсечката Карнобат - Бургас, включително главните коловози в гарите Карнобат и Бургас и всички гари и спирки между тях, с приблизителна разгъната дължина на железния път 122 км. Предложената цена е 195 873 620, 085 лв., без ДДС.
Рехабилитацията на трите участъка от железопътната линия Пловдив - Бургас е сред най-важните проекти, които предстои да се реализират по Оперативна програма „Транспорт". Общата му стойност е 366,45 млн. лв., от които 64% са безвъзмездна финансова помощ от Кохезионния фонд на Европейския съюз и 36% са от националния бюджет.
Заместник-министър Московски заяви, че проектът Пловдив - Бургас ще донесе огромни ползи за обществото. След приключването на проекта ще се постигнат скорости от 130/160 км/ч при средни скорости в момента от около 80 км/ч, а времето за пътуване ще се намали с 1 час и 10 минути. Ползите от това ще са големи както за самите железници, така и за пътниците. Икономическият ефект от изпълнението и последващата експлоатация на обекта се изчислява на 1,529 млрд. лв., допълни той.