На 20 юли 2010 г. в сградата на ДП „Национална компания „Железопътна инфраструктура"" бяха отворени подадените оферти за участие в открита процедура за участие в обществена поръчка с предмет: „Оценка на съответствието и строителен надзор за проекта "Рехабилитация на железопътната инфраструктура в участъци от железопътната линия Пловдив - Бургас". Проектът се финансира от Кохезионния фонд на ЕС, чрез Оперативна програма „Транспорт" 2007-2013 г.
Отворени са предложенията на следните осем участника в процедурата:
1.Обединение Надзор на железопътната инфраструктура "Иберинса-Инфракеър"
2. „МОТТ Макдоналд лимитид", Великобритания
3. „Инж. Вито Прато Инженеринг" и „Етаконс" ООД, Италия
4. „Гетинса-Фрам консулт - Рафаилов консулт"
5. Обединение „Инфрам СГС", Чехия
6. „Пойри Инфра", Германия
7. Обединение „Ептиса, Испания- Рубикон, България"
8. „Луис Бергер"
Консултантът по оценка на съответствието и строителен надзор за проекта "Рехабилитация на железопътната инфраструктура в участъци от железопътната линия Пловдив - Бургас" ще трябва да изпълни два вида дейности.
Първата група е свързана са администриране на договори за проектиране и строителство, включващо, без да се изчерпва до: управление на разходите, управление на качеството и всякакви други дейности съгласно изискванията на Възложителя. Договорите са както следва:
- Рехабилитация на железопътната отсечка Михайлово - Калояновец, включително главните коловози в гарите Михайлово и Калояновец, с приблизителна разгъната дължина на железния път 21 км, със срок на изпълнение 19 месеца.
- Рехабилитация на железопътните отсечки Стара Загора - Завой (до км 190+590 в междугарието Ямбол - Завой) и Завой - Зимница (от км 192+706 до входната стрелка на гара Зимница), включително главните коловози в гарите Стара Загора и Ямбол и всички гари и спирки между тях с приблизителна разгъната дължина на железния път 120 км, със срок на изпълнение 43 месеца.
- Рехабилитация на железопътната отсечка Церковски - Карнобат, включително главните коловози в гара Церковски с приблизителна разгъната дължина на железния път 28 км и подновяване на железния път в отсечката Карнобат - Бургас, а също и главните коловози в гарите Карнобат и Бургас и всички гари и спирки между тях, с приблизителна разгъната дължина на железния път 122 км. Срокът за изпълнение е 38 месеца.
- Проектиране и изграждане на системи за сигнализация и телекомуникация в железопътен възел Бургас със срок на изпълнение 42 месеца.
Втората група дейности на консултанта е свързана с ролята му на инженер на обекта. Той ще трябва да извърши оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, с изискванията на техническите спецификации за оперативна съвместимост. Избраният консултант ще упражнява строителен надзор при извършване на строително-монтажни работи съгласно изискванията, ще изпълнява функциите на координатор по безопасност и здраве, ще състави технически паспорти на обекта "Рехабилитация на железопътната инфраструктура по участъците на железопътната линия Пловдив - Бургас". Общата продължителност на проекта е 60 месеца.