Проектът е одобрен от Управляващия орган на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г. на 04.08.2011 г., а от Европейската комисия на 22.02.2012 г.
Срок:
Начало: 26.07.2011 г.
Край: 16.10.2015 г.
Бенефициент: Агенция „Пътна инфраструктура“
Бюджет*: 383 111 856,04 лв.
Общо БФП: 383 111 856,04 лв.
ЕС: 325 645 077,63 лв.
(166 499 684,35 евро)
* Бюджетът на проекта включва верифицираните допустими разходи по проекта в т.ч. БФП и съфинансиране от бенефициента
Проектът е финансиран по Приоритетна ос 2: „Развитие на пътната инфраструктура по Транс-европейските и основните национални транспортни оси”
Кратка информация за проекта:
Автомагистрала “Марица” е разположена по протежение на Транс-европейската транспортна мрежа и свързва автомагистрала "Тракия" при възел Оризово с Капитан Андреево на българо-турската граница. Проектът включва ново строителство на 65.62 км магистрален участък, започващ от края на автомагистрала “Марица” и завършващ в началото на магистрален участък Харманли-Любимец. Изпълнението на проекта доведе до намаляване на времето за пътуване и повишаване, както комфорта при пътуване, така и безопасността.
Основно заинтересовани от инфраструктурата са използващите автомагистралата и населението на региона. Проектът за автомагистралата отклонява транзитното движение от много градове и села, които бяха потърпевши от шума и замърсяването на въздуха, като осигурява и по-безопасни условия на движение.
Местоположение
Проектът е разположен в Югоизточен район и Южен централен район.
Технически параметри на проекта
Проектът включва строителството на отсечка с дължина 65,62 км, представляваща автомагистрала с две пътни платна и скорост на движение 120 km/h, от пътен възел „Плодовитово“ до град Харманли, с което се доизгражда липсващата част на автомагистрала „Марица“
Проектът се осъществено като отделен етап с два лота.
Лот 1: от пътния възел в близост до Плодовитово до пътния възел в близост до Димитровград;
Лот 2: от пътния възел в близост до Димитровград до Харманли.
Основни показатели:
- Дължина на построения участък от автомагистралата: 65,620 км
- Брой на пътните възли: 3 броя
- Мостове (над реки): 5 броя
- Надлези при пътища: 5 броя
- Подлези при пътища: 5 броя
- Надлези при железопътни линии: 2 броя
- Подлези при железопътни линии: 1 брой
- Шумоизолиращи прегради: 17 100 m
- Площадки за краткотраен отдих/обслужване: 10 броя
Резултати при успешно изпълнение на проекта
Със завършването на автомагистрала „Марица“, на практика бе изградена автомагистралната връзка между София и турската граница по IV и X коридор на трансевропейската транспортна мрежа.