Проектът е одобрен от Управляващия орган на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.
Срок:
Начало: 01. 08.2014 г.
Край: 19.10.2015 г.
Бенефициент: „Метрополитен“ ЕАД
Бюджет*: 20 428 076,92лв.
Общо БФП: 20 428 076,92 лв.
ЕС: 17 363 865,38 лв.
(8 878 003,40 евро)
*Бюджетът на проекта включва верифицираните допустими разходи по проекта в т.ч. БФП и съфинансиране от бенефициента
Проектът се финансира по приоритетна ос 3 „Подобряване на интермодалността при превоза на пътници и товари” на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.
Кратка информация за проекта :
Проектът за разширение на Линия 2 – участък МС ”Джеймс Баучер” до МС ”Витоша” свързва южните територии на града с ЦГЧ, Централната ж.п. гара, и Международната автогара и чрез Линия 1 с големите жилищни комплекси в западна и източна посока и Летището.
Предпоставки за избор за изграждане на участъка
Участъкът е ситуиран в градската планировка така, че освен прякото обслужване на плътно застроената с жилищни сгради южна част на квартал „Хладилника” и множеството търговски обекти в района на метрото, чрез силно развития и довеждащия градски транспорт по бул. „Хенрик Ибсен”, ул. „Сребърна“ и бул. „Черни връх”, прави връзка с кварталите „Кръстова вада”, „Витоша“, „Драгалевци” и „Гоце Делчев” и ги свързва с центъра на града чрез бърз и ефективен градски транспорт.
С удължаването на Линия 2 на метрото бе осигурена така необходимата връзка на горепосочените райони с Централна ж.п. гара, Международната автогара, а чрез пресичането й с Линия 1 и с летището - се осигурява бърза интермодална връзка с основните видове обществен транспорт.
Социално-икономически цели
С изграждането на участъка от разширението на Линия 2 на метрото в София се създават условия за ползване на бърз и ефективен транспорт на още 55 хил. души, живеещи или работещи в районите, през които преминава трасето. Съкратеното времетраене на пътуванията, с пускане в експлоатация на участъка от разширението на Линия 2, води до спестяване на време за пътуване, облекчаване на трафика, намаляване на задръстванията и намаляване на изхвърляните във въздуха отровни вещества от двигатели с вътрешно горене.
| 
 №  | 
 Индикатор  | 
 Мерна единица  | 
 Целева стойност*  | 
 Постигната стойност  | 
| 
 1  | 
 • Подготовка за разкриване и оборудване на строителните площадки (строителна площадка /стартова шахта/ и строителна площадка /метростанция/);  | 
 бр.  | 
 2  | 
 2  | 
| 
 2  | 
 • Реконструкция на съществуващи инженерни мрежи:  | 
|||
| 
 
  | 
 - Водопровод – 750 м.;  | 
 м  | 
 750  | 
 750  | 
| 
 
  | 
 - Канализация – 575 м.;  | 
 м  | 
 575  | 
 575  | 
| 
 
  | 
 - Газопровод – 650 м.;  | 
 м  | 
 650  | 
 650  | 
| 
 
  | 
 - Електроснабдителна мрежа – 1100 м.;  | 
 м  | 
 1 100  | 
 1 100  | 
| 
 
  | 
 - ТТ кабели – 711 м.;  | 
 м  | 
 711  | 
 711  | 
| 
 
  | 
 - Улично осветление – 1070м.;  | 
 м  | 
 1 070  | 
 1 070  | 
| 
 3  | 
 • Строителство на тунел;  | 
 м  | 
 787  | 
 787  | 
| 
 4  | 
 • Изграждане на тунелен участък;  | 
 м  | 
 192  | 
 192  | 
| 
 5  | 
 • Изграждане на конструкцията на МС „Витоша”;  | 
 м  | 
 171  | 
 171  | 
| 
 6  | 
 • Изграждане на частта на тунела за смяна на посоката за движение до кръстовището на бул. „Тодор Каблешков“;  | 
 м  | 
 150  | 
 150  | 
| 
 7  | 
 • Пътни работи за възстановяване на бул. „Черни връх“ над участъка - от ул. „Сребърна“ до ул. „Филип Кутев“, в т.ч. двете кръстовища;  | 
 м  | 
 260  | 
 260  | 
| 
 8  | 
 • Подготвителни работи в т.ч. проектиране и частична доставка на оборудване и съоръжения за изпълнение на електромеханична част в т.ч.  | 
|||
| 
 
  | 
 - ТПС - 1 бр;  | 
 бр.  | 
 1  | 
 1  | 
| 
 
  | 
 - Кабелни линии за 1,3  | 
 км  | 
 1.3  | 
 1.3  | 
| 
 
  | 
 - Релсов път - 1,3 км.  | 
 км  | 
 1.3  | 
 1.3  | 
*Целите на проекта са постигнати с реализацията на Фаза 2 при въвеждане на метроучастъка в експлоатация през 2016 год. 
 			
 Горе






