Начало / Новини

Договорените средства по ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" са 831 млн. евро

31 март 2017 A+AA-
Договорените средства по ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" са 831 млн. евро

Договорените средства по ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 – 2020 са 831 млн. евро, което представлява 44 % от бюджета на програмата. Това каза ръководителят на Управляващия орган на ОПТТИ инж. Галина Василева, по време на семинар за представяне на напредъка по програмата в гр. Стара Загора.

По думите й, към изпълнителите до момента са разплатени 9% от средствата или 171 млн. евро. В процес на одобрение от УО са 11 проектни предложения, сред които е втората фаза на проекта за рехабилитация на железопътната линия Пловдив – Бургас. До момента са одобрени 22 формуляра за кандидатстване, от които 6 са за инвестиционни проекти.

Галина Василева коментира, че трите проекта, фазирани от ОП „Транспорт“ 2007 – 2013, вече са завършени. Те са втори етап от изграждането на Западната дъга на Софийския околовръстен път, разширението на софийското метро от МС „Джеймс Баучер“ до МС „Витоша“ и проекта за подобряване на корабоплаването по р. Дунав. Василева допълни, че вече е доставен в гр. Русе новопостроения хидрографен кораб, собственост на ИА „Проучване и поддържане на река Дунав“, и след провеждане на необходимите тестови изпитания ще бъде въведен в експлоатация.

По програмата са заложени за изпълнение шест големи проекта, които представляват 89% от общия бюджет. Те са втора фаза на проекта за рехабилитация на жп отсечката Пловдив – Бургас, с прогнозна стойност 350 млн. евро, модернизация на жп линията Елин Пелин – Костенец (460 млн. евро), Лотове 3.1 и лот 3.3 на автомагистрала „Струма“ и тунел „Железница“, за които има подписан договор за 378 млн. евро и проектът е в изпълнение. По отношение на Лот 3.2 на АМ „Струма“ Галина Василева посочи, че докладът за въздействието върху околната среда все още не е внесен в МОСВ. Очаква се това да стане до няколко дни и след това да започнат обществените обсъждания. В най-добрия случай строителството на този участък от автомагистралата може да започне през март 2019 г.

По думите на Галина Василева строителството на третата линия на метрото върви с много добри темпове и се очаква скоро да започне изграждането на втория етап, които включва 4 нови метростанции от кв. Овча купел до кв. Горна баня. Там ще бъде изградена връзка с жп линията за гр. Перник.

Очаква се съвсем скоро да бъдат обявени няколко тръжни процедури за железопътните проекти, изпълнявани от НК „Железопътна инфраструктура“, коментира Василева. Те са най-големият бенефициент по програмата и трябва да изпълнят проекти за над 1 млрд. евро – 673 млн. евро по ОПТТИ и над 400 млн. евро по Механизма за свързана Европа, посочи тя. Предстоящите процедури ще са за проектиране и изграждане на сигнализация и телекомуникация по линията Пловдив – Бургас, реконструкция на коловозите на Централна гара София, ремонт на железния път и на контактната мрежа в участъка Централна гара София – Гара Волуяк; модернизация на жп участъка Елин Пелин – Костенец, с дължина 52 км и на участъка Костенец – Септември, с дължина около 25 км.

ppt.gifНапредък_ОПТТИ_14-20 _март2017.ppt (2.79 MB)

PR1_7344.JPG  PR1_7329.JPG  PR1_7325.JPG

YouTube icon Instagram icon google plus icon

Новини

Българската столица разширява своята метромрежа с цел намаляване на задръстванията и в полза на пътуващите +

7 април 2017

Материалът е публикуван в списание „Панорама“, бр. 60, април 2017г. Софийското метро, което започна да работи през 1998 г., беше разширено през последните години благодарение на серия от проекти, финансирани от ЕС. Сега се добавя трета...